Ziua 1

am jumatate de trei,
jumatate de inima goală,
alături de-un ochi pe jumatate închis
si jumatate de noapte de vara

vatra a rămas
goală pe de-a întregu’,
lăsând in urma franjurii
unui suflet vopsit in negru,
doar-doar nu si-o vedea cenusa.
in rastimpu-asta, deja nu mai știa unde-i ușa

e ca o matematică din teatrele
de concentrare ale absurdului,
unde nu dai socoteală nimănui,
dar daca greșești socoteala
ai incurcat-o.

am un întreg semn de intrebare
ce se-ascunde cand iti aude numele
ca ielele la auzirea
unui vechi si greu descantec

am un fir de legendă care ma leagă
de-adâncurile-ti cele mai neștiute.
ma cheamă ca un cânt de sirena
si ma intoarce din lumea-ntreagă,
fie ea oricat de larga.

am un semn de nedescifrat,
urma unei vulpi sirete,
numai tu îl stii citi,
restul lumii doar il vede

si mai am un zâmbet larg
cand ma gândesc la ce ne leagă,
dar, ca un ceasornicar,
stii- cu Timpul nu-i de saga!

am un ghem cu fir de vant
ce se despica-n cuvant,
un întreg ce se-mparte
în infinit si soare pana hăt departe,
oprindu-se fix la mijloc de pădure mândră

am jumătate din luciul
unei fântâni abandonate,
și mai am o jumatate
dintr-un descantec
uitat si el, subțirel
cum e Crivatul.

am atat de multe jumătăți, ca puse cap la cap
nici în sacul Moșului nu-ncap,
frânturi de viață trecuta,
respiratie de nălucă
și sfaturi de la o năucă

tu risipeai ca printr-o vraja tot,
cu o vorbă puneai totul la loc
de unde a-nviat, de unde s-a rupt,
aidoma unui vraci cu glas de tunet
și râset de foc,
singurul cunoscător
al unui taifun confuz

captivi amândoi intr-o
poveste ce se declină abrupt,
pe șanțurile unui cânt,
la infinit la trecut,
în slujba unui viitor necunoscut
si aninata ca un clopoțel
de-un Prezent plin cu noduri.

din câte vezi, universul si stelele
încă vorbesc în coduri, lasandu-te
încă să ma recunosti dupa parfum,
să continui doar tu jumătatea
de poveste pe care-o spun,
recladind totul din parfum de fan si scrum

image

Leave a Reply

