Ziua 2

image

se mai întâmplă uneori
să-mi fie dor.
un dor vechi, ţinut drept odor
de nişte nerozi mai mari ca mine.

iar când se-ntâmplă, nu e
niciodată un dor normal,
de oameni sau lucruri
sau întâmplări, nu.
e un dor de “ce-ar fi fost oare?”,
de nedefinit. e dorul
de oameni pe care nu i-am cunoscut niciodată,
de persoane inexistente vreodată,
şi totuşi atât de reale…

mi-e dor dintre toate
cel mai mult de Lucia:
ei îi duc dorul ca unei prietene dragi,
o lipsă viscerală, organică, a ei din mine.
aşa s-o fi simţit oare şi Prometeu?

nu se ştie, ştiu doar că
îmi lipseşte cadenţa unică a paşilor ei,
şi totul de altfel…
ar fi fost supranaturală, sublicitată de exista.

dar în umbra amintirii sale,
stă un secret tremurat: tu.
de fapt, mie-mi lipseşti tu…
nu musai ca fiinţă concretă,
deşi eşti de nepreţuit,
ci ca prezenţă constantă, invizibilă,
fragmentară în mine.

simt lipsa mersului tău hotărât,
la fel de hotărât ca ploaia ce bate
în geam cu încăpăţânare,
voind să te pătrundă
până la piele.

dar totu-i numai
fiindcă eu nu sunt nimic altceva
decât un leagăn în continuă mişcare,
un ocean într-un perpetuu du-te-vino,
nehotărându-se parcă
să rămână şi el pe loc,
ca tot omul.
asta sunt eu într-un rezumat care să mă
cuprindă pe toată- un monument de nehotărâre.

şi de-asta am iubit bucăţi disparate ale fiinţei tale,
pentru siguranţa infinită pe care mi-o faci cadou
cu aceeaşi lejeritate cu care
un florar îi dă o floare
dragii sale.

te-am iubit pe bucăţi gândindu-mă
că aşa nu te voi îndrăgi cu totul,
şi nimeni nu ştie cum dumnezeu s-a întâmplat
să te piteşti după dorul
de oameni inexistenţi, fictivi, dar nu fazi.

eu una nu înţeleg asta nici azi,
ştiu doar că inevitabilul s-a întâmplat
şi acum mi-eşti drag tot,
fără discuţii şi discriminare,
devenindu-mi un al treilea ochi,
intrându-mi în sânge ca scrisul,
o prezenţă constant protectoare căreia îi sunt datoare;
acum parcă tot nu pot crede c-am zis-o,
dar tu lucrezi ca vraciul, chiar dacă eşti fizic absent,
iar ăsta e sigur un sfârşit cel puţin dement
   
       

Leave a Reply

