Ziua 4

image

azi e frig in mine,
un frig crepuscular de februarie
inrudit indeaproape
cu frigurile mortii.
azi, din nou,
mi-e frig de tine.

stii, ziua asta e
mult mai buna si
cu siguranta mai altfel
decat obisnuiau sa fie
toate celelalte din an,
azi

am vazut bilateral
pentru prima data
marul ionatan ca un soare,
sau poate soarele insusi
aidoma unui mar ionatan,
despartitura dintre medicament
si cea mai fulgeratoare otrava,
linia subtire dintre viata si
draga ei sora, moartea…
si tot azi am privit
crapatura

ca tu ai o crapatura
pe fundul sufletului,
ca un vas ciobit de timp,
o crapatura ai carei zimti
e imposibil sa nu-i simti
deghizati in zambete

ti-am simtit-o si eu,
dar doar azi am putut
s-o vad in toata ascutimea,
in toata asprimea,
in toata lumina pitita
pe dupa valatucii de fum
nascuti din tigara
ce-o tii zeflemitor intre buze,
zambind ca un copil mare
ce esti.

as fi putut sa ma sperii,
in schimb am ras.
am ras ca de-o gluma buna…
dupa care-am tacut

am tacut si ti-am aratat
“uite, nu esti doar tu,
am si eu una, uite,
uite, a mea
e mai mare, e
mai adanca!”, am ras
copilareste. copiii n-au varsta

“da, numai ca
a mea crapatura
e mai taioasa,
mai ascutita”, zici tu
ca un filosof de ev
preistoric si nepamantean

si iar am ras, ca
stiu bine, nu-s
doua suflete la fel pe lume…
iar asta e destul
sa-mi dea fericirea singuratatii.

asa, intre doua rasete,
ti-am zis ca am totem
o bufnita alba
si tu m-ai facut sa rad
a treia oara la rand,
metodic, batraneste

azi e doar un cuvant,
dar noi nu mai suntem
doar niste oameni
care traiesc cu capul plecat,
nu, avem rasete-n noi
si oceane de stele,
si ceruri intregi numai
din valatuci de fum,
eliberabile doar la zile
care mai de care
mai de sarbatoare,

si nu stiu tu,
dar eu astept ziua-n care
timpul insusi va fi
o singura mare sarbatoare,
de la un capat la altul,
de-a lungul si de-a latul
numai raset si stele,
numai goliciune si curaj,
numai magie si veselie,
un regat infinit al copiilor
din noi toti,
de-a pururi peste toti si toate.
traim o singura zi,
pe azi. iar azi
absolut totul se poate

Leave a Reply

