Ziua 5

image

mai stii, noi aveam
o rutina.
esti unicul mascul
mai mult sau mai putin alfa
care se poate
lauda cu asta.

ne trimiteam apusuri
ca pe niste scrisori
de dragoste nescrise,
ca pe-un “azi mi-a fost bine”
mut ca un mim in Tokyo,
ca pe-o

marturisire nesemnata ca
ne-am gandit la celalalt,
ca “uite, ti-ar fi placut,
da’ hai mai bine
sa vedem amandoi imaginea”, dar si

ca un “vreau sa
vedem aceleasi lucruri,
indiferent de cate ore,
zile sau localitati
se interpun intre noi”,

si un semnal al
noptii goale si crunte
ce va sa vina,
cu fiecare in alt pat,
privind spre alt tavan,
ascultand doar linistea
unei alte nopti ucigase;

fara imbratisari, tachinari si povesti,
saruturi de
“stai linistita, e bine, ai
visat urat, dar eu sunt
aici, ca intotdeauna”,
fara respiratii sacadate…
nu, dar sunt.

sunt niste declaratii,
e-o poezie tulburatoare
prin promisiunile lor,
imaginile-astea
pentru altii goale
de continut,
dar deja unul dintre
obiceiurile casei,
ce tin casa pe picioare
si care-l face pe “Eu”
sa fie “eu fara tine”
cat le ia sa se trimita.

si asta ma face
pe mine acum
sa te stiu cu mine
fie ca esti sau nu,
ca un eu fara tine
calatorind prin lume,
poate-poate…

si de-asta eu nu te-am
vrut niciodata al meu.
am vrut sa te stiu liber
dar mereu intorcandu-te
acasa, la ceea ce
vreau sa cred ca iubesti,
ca un motan hamesit.

stii, daca rutina,
sau ceea ce o face sa existe
are sa-si dea obstescul sfarsit,
voi lua apusurile,
le-nramez, iar fiica
mea va sti atunci
ca a iubit si mama ei
odata cu-adevarat ca niciodata,
si ca apusurile-au
fost scrisorile
de dragoste-ale
timpului ei.

pana atunci dar
ma bucur de ce am,
ca sunt, ca esti,
si ca ne suntem,
iar de mi-e dor
imi amintesc iar
ca ridicam ochii
spre acelasi cer
si ma-ntorc sa vad
in mine apusul
scrijelit, mazgalit,
de-o mana de copil.
si-n timpul asta,
viata curge tiptil.

Leave a Reply

